VRAGEN-FAQ

Veel vragen zijn ons al diversen malen gesteld en deze hebben we gevangen in een zgn. FAQ, de veel gestelde vragen. Neemt u ze gerust even door als er iets niet duidelijk is. Mocht u na het lezen nog steeds geen antwoorden hebben gevonden kunt u ons altijd even contacten.

Maakt u hiervoor bij voorkeur gebruik van ons contactformulier.

FAQ - Veel gestelde vragen

Bestelling plaatsen

Het plaatsen van een bestelling is bij RADDOG NEDERLAND zeer eenvoudig.

Onderstaand doorlopen we de volgorde stap voor stap zodat u bij het bestellen weet wat u kunt verwachten. De afhandeling van uw bestelling verloopt in 4 stappen.

Stap 1: Als eerste zoekt u het product op wat u graag zou willen hebben. Als u dat gevonden heeft kunt u eventueel de aantallen ophogen en het artikel in de winkelwagen plaatsen door op de button “Voeg toe aan winkelwagen” te klikken. U komt nu direct in de winkelwagen terecht. Wilt u verder winkelen klikt u dan op de tekstlink “Verder winkelen” is dit niet het geval dan kunt u hier aangeven op welke wijze u de bestelling wilt betalen en naar welk land de bestelling mag worden verzonden. Op deze pagina vindt u ook de eventuele kosten voor het verzenden van uw bestelling. Als u hiermee akkoord gaat kunt u verder gaan door op “Bestelling afronden” te klikken.

Stap 2: Hier vult u al uw gegevens in die nodig zijn om u bestelling bij u te krijgen. De webshop maakt onderscheid in factuur gegevens en het afleveradres. Wilt u de goederen op uw factuuradres ontvangen hoeft u slechts 1 keer uw adres in te voeren, slechts bij een afwijkend afleveradres vinkt u dit aan en vult u het afleveradres in. Ook is hier de mogelijkheid opmerkingen bij uw bestelling te plaatsen. Indien u op de hoogte wilt blijven van nieuwe producten of acties dan kunt u dit aanvinken, in het andere geval klikt u “Bestelling afronden”

Stap 3: Het bevestigen van uw bestelling. Hier vindt u op één pagina alle gegevens van uw bestelling. De bestelde producten, de aantallen, de eventuele verzendkosten, de wijze van betalen, de contactpersoon, het factuur- en verzendadres, de geplaatste opmerking en de algemene voorwaarden waarmee u akkoord dient te gaan voordat u de bestelling kunt afronden. De algemene voorwaarden kunt u eventueel uitprinten door op de tekstlink “Algemene Voorwaarden” te klikken. Met het klikken op de button “Bestelling bevestigen” gaat u akkoord met de voorwaarden en plaatst u daadwerkelijk de bestelling.

Stap 4: De betaal stap. Alle betalingen worden door onze payment provider Mollie verzorgd. Zij maken het mogelijk dat u op verschillende manieren veilig en snel online kunt betalen. (meer over Mollie vind u op: https://www.mollie.com/nl/). Afhankelijk van uw betaalwijze krijgt u een betaalscherm in beeld. Dit is een beveiligde omgeving te herkennen aan HTTPS en het groene slotje in uw browser balk. Lees de instructies zorgvuldig door en handel deze stap voor stap af. Nadat u betaald heeft krijgt u een scherm waarin staat aangegeven wat de status van uw betaling is en kunt u klikken op “terug naar de webshop”. Mocht u het niet vertrouwen neemt u dan contact met ons op. LET OP de medewerkers van RADDOG Nederland zullen u nimmer om privacygevoelige informatie vragen zoals bijvoorbeeld uw PIN code, geef deze informatie dan ook NIET af.

Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief de geldende BTW.

RADDOG Nederland is als Nederlands bedrijf verplicht BTW aan haar Europese klanten door te berekenen.

De prijzen zijn dan ook inclusief BTW, voor zover deze van toepassing is.

Voor verzendingen naar landen die deel uitmaken van de Europese Unie ontvangt u van ons bij elke verzonden bestelling een factuur waarop de BTW berekening gedetailleerd is weergegeven. Bedrijven hebben de mogelijkheid deze BTW terug te vorderen.

Bij zendingen naar landen buiten de EU wordt de BTW niet apart op de afrekening vermeld, omdat bij zendingen naar deze landen de berekening en afdracht van BTW niet verplicht is.

Via de betaalprovider Mollie kunt u bij ons op de volgende manieren betalen:

iDeal, overboeking, creditcard, paypal, Bankcontact, SOFORT banking, KBC en Klarna.

Verschillend betaalmethode kunnen een toeslag hebben voor de betaalkosten, deze worden u vooraf kenbaar gemaakt. De meestgebruikte betaalmethoden iDeal en overboeking zijn gratis. 

Bestellingen binnen Nederland
Bij bestellingen vanaf € 50,00 rekenen wij géén verzendkosten!

Beneden de € 50,00 rekenen wij een bijdrage van € 6,95 in de verzendkosten

Uitgezonderd hierop zijn de vlucht verstekken, hier geld een lengte toeslag voor.

Bestellingen voor België/Duitsland
Bij bestellingen vanaf € 150,00 rekenen wij géén verzendkosten.

Beneden de € 150,00 rekenen wij een bijdrage van € 10,00 in de verzendkosten

Uitgezonderd hierop zijn de vlucht verstekken, hier geld een lengte toeslag voor.

Für Bestellungen ab 150,00 € berechnen wir keine Versandkosten.

Unterhalb von 150,00 € berechnen wir einen Beitrag von 10,00 € zu den Versandkosten

Ansonsten fehlen die Flüge, hierfür wird ein Längenzuschlag erhoben.

Order in Europe, except Germany and Belgian
An order above the € 150,00 is free of shipping cost

Below the € 150,00 we charge a fee of € 12,50 shipping cost

Execption on this are the big blinds, they have a lenght surcharge.

Voor Nederland geld dat alle artikelen die op voorraad zijn geld dat deze in de regel met 2-4 werkdagen bij u thuis zijn. Voor België en Duitsland zal dit 3-5 dagen zijn.

Artikelen die niet op voorraad zijn worden voor u besteld. Een indicatieve levertijd hiervan is tussen de 5 en 10 werkdagen, dit omdat het meeste van onze producten uit het buitenland komen. Mocht deze om wat voor reden dan ook niet gehaald worden zullen we u hierover informeren. Mocht de levertijd dan alsnog te lang voor u zijn kunt u geheel kosteloos het artikel annuleren. Wij zullen dit dan direct doch uiterlijk binnen 14-dagen aan u terug overmaken.

LET OP!
Alle lijnen worden in eigen atelier gemaakt. Houdt u rekening met een levertijd van 6-8 werkdagen. 

Verzenddagen:

Bestellingen worden op dinsdag, woensdag en donderdag verzonden. Op vrijdag en maandag zijn we met de voorbereidingen bezig van de weekend activiteiten. Tijdens het weekend beantwoorden we ook geen mail of telefoon.

Jazeker, de status van een bestelling kan worden bevraagd via de e-mail op info @ raddog. nl of via ons contact formulier. Telefonisch of per WhatsApp kunnen we u hier niet mee helpen omdat we niet altijd alle gegevens bij de hand hebben.

Simpelweg nee.

Iedereen kan en mag gewoon bestellen bij RADDOG NEDERLAND, maar het kan soms wel makkelijk zijn, dat is een eigen keuze.

Geen account aanvragen, geen extra wachtwoorden onthouden geen inloggegevens.

Voor de volledige werking van de webshop kijkt u op “Hoe kan ik bestellen

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, of fax. Of u koopt iets via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt.

Koopt u een product op afstand? In de wet staat dat u dan veertien dagen bedenktijd krijgt. U kunt het product thuis bekijken. Dan kunt u bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen. U moet tijdens de bedenktijd laten weten dat u van de koop af wil. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. U moet wel het product terugsturen.

Wanneer is er sprake van een koop op afstand?

De overheid heeft speciale regels gemaakt over kopen op afstand. Daarom is het belangrijk om goed te weten wanneer een koop wel een koop op afstand is, en wanneer niet.

Hieronder vindt u voorbeelden van kopen op afstandVerstandig kopen? koop met verstand!

  • U koopt producten of diensten via internet.
  • Soms heeft een gewone winkel ook een webwinkel. U koopt het product via de webwinkel en u ontmoet verder geen verkoper.
  • U koopt iets via een postorderbedrijf.
  • U bestelt iets met een bestelbon uit een krant of tijdschrift. Voor dit product staan er regelmatig advertenties in kranten of tijdschriften.
  • U bestelt iets per fax. Via de fax krijgt u soms aanbiedingen.
  • U bestelt iets via de telefoon. Er zijn regelmatig reclamespotjes voor deze manier van bestellen.
  • U wordt opgebeld met de vraag of u iets wilt kopen. Dit is telemarketing.

De volgende situaties vallen niet onder de regels voor kopen op afstand:

  • U zoekt een bedrijf op in het telefoonboek. Via de telefoon bestelt u iets bij dit bedrijf.
  • U koopt op afstand een registergoed. Dit is een huis, grond of een bepaald schip.
  • U koopt bijvoorbeeld blikjes, sigaretten of een treinkaartje uit een automaat. Of u haalt een snack uit de muur.
  • U geeft telefonisch opdracht voor een verbouwing

klik hier voor meer consumenten informatie

Retourneren van uw bestelling
Wij kennen twee vormen van retourneren. De eerste vorm is als er iets niet goed is met het product of u heeft de verkeerde maat besteld dan kunt u gebruik maken van het retour formulier.  Hierin kunt u ook precies aangeven wat er mis is en wat u eventueel wel wilt ontvangen. De tweede vorm is als de aankoop niet naar wens is. U heeft dan het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag terug gestort op uw rekening. Enkel de kosten voor retour van uw thuis naar de webwinkel zijn voor uw eigen rekening.
Deze kosten bedragen, afhankelijk van het product, tussen de € 6,95 en € 50,00 per pakket in Nederland, voor België en Duitsland raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Tenzij er een fout van onze kant is gebleken, dan zijn de retourkosten voor ons en ook de kosten van het versturen van de gewenste producten!

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons, RADDOG Nederland, geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via Email: info [@] raddog . nl en/of gebruik maken van het herroepingsformulier.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen aan u terugstorten mits producten en verpakkingen niet zijn gebruikt en/of beschadigd! Verzegelde producten kunnen na het verbreken van de verzegeling niet geretourneerd worden.

Producten die retour gezonden worden kunnen NIET geaccepteerd worden in het geval van:

  • Bedenktijd verlopen
  • Onvoldoende frankering
  • Producten waarvan de verzegeling is verbroken
  • Beschadigingde produkten
  • Produkten waarvan onderdelen ontbreken
  • Producten die gebruikerssporen (haren/vuil/reuk/viezigheid/krassen etc.) vertonen
  • Labels ontbreken of zijn verwijderd van het product
  • Zonder originele verpakking
  • Maatwerk producten of producten die op specificatie zijn besteld
  • Producten die op basis van hygiëne niet geretourneerd kunnen worden 
  • Verzorgingsproducten zoals Shampoos, Anti vlooi middelen, homeopathische middelen, tandpasta, tandenborstels, zalf, oor- en oog producten etc
  • Hondensnacks
  • Artikelen met een persoonlijke borduring.
  • Gratis- of bonus producten.

 
Indien producten voldoen aan bovenstaande uitzonderingen, wordt er geen retourbetaling uitgevoerd, uw kunt deze producten voor eigen rekening retour halen.

Verstuur de retourzending voldoende gefrankeerd naar ons toe, U betaalt zelf de frankeerkosten. U bent zelf verantwoordelijk dat wij het pakket ontvangen, zorg voor een bewijs van aflevering door diegene die het pakket bij ons aflevert. U ontvangt het aankoopbedrag (minus evt kortingscodes die u heeft gebruikt) binnen 14 dagen retour. Als de retourzending door ons NIET geaccepteerd wordt ontvangt u geen geld retour.

In het geval dat het product niet schoon is (zoals hondenharen, vuil etc.) dan wordt door ons beoordeeld of het product schoongemaakt kan worden. De kosten hiervoor zullen worden doorbelast aan u en in  mindering gebracht op de terugbetaling.

Neen, dit is niet mogelijk. Wij hebben geen winkel of showroom. Het is wel mogelijk om dit af te halen op één van de vele evenementen die wij bezoeken, de data hiervan worden op faceboek vermeld.

Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kunt u opgeven dat u het product wilt laten bezorgen naar een ander verzendadres.

Alle materialen worden in bulk aangeleverd. Een kleur kiezen is daarom ook niet een standaard optie. kleuren van ballen, nylcotyt tasjes en bijtrollen en overtrekken worden random uitgeleverd. Mocht u toch een specifieke kleur willen bestellen dan kunt u dit vermelden in het opmerkingen veld bij uw bestelling. LET OP! De levertijd kan hierdoor oplopen tot wel 6 weken. 

Voor maatwerk pakken of pakken in specifieke kleuren lopen de levertijden zelfs op tow wel 4 maanden. Wij kunnen dit helaas niet versnellen of bespoedigen.